11. 11. 17

EPIDURAL? Neka hvala, ja sam nadmajka, ja ću "prirodno!"

"Sestro imamo li vremena za epidural" bilo je moje pitanje postavljeno babici koja me porađala, 25.07.2013 god. u 4:45h. "Imamo još samo koji minut, kasnije nema smisla" - odgovorila je.
Sve se odigralo brzinom svjetlosti, anesteziolog, igla, boc u leđa, u ruku i moj osmjeh!
Oooo havala ti Hepiduralu što postojiš :).

Kada sam se prvi put porađala 12.05.2010 godine znala sam da ću uzeti epidural. Dogovorila sam se sve pola godine prije porođaja i tako je i bilo. Boljelo skoro da nije, ali se ljudi moji razvukloooooo. Od 4h ujutru do 13:31 h popodne. Kada sam kasnije svima pričala kako se moj porođaj odvijao, svi su imali samo jedan zaključak. "Sestro moja sve ti je to zbog epidurala. Kada primiš epidural porođaj se razvuče, to traje satima i satima. Vidjećeš ti kako će se to odraziti. Moli Boga da invalid ne ostaneš. Od tog epidurala otkazuju noge, krivi se kičma".

Sve se čudu čudim kako sam nakon svega, poslije sedam godina još uvijek živa i zdrava. Hodam na svojim nogama, kičma mi je još uvijek u funkciji. Ovakve savjete će vam obično davati ljudi koji epidural nisu nikada ni probali. Bilo je tu i žena od kojih sam slušala nešto poput "znaš, ti si rodila uz epidural, a ja sam rodila prirodno. Ti nemaš pojma kako je prirodno roditi". Ostajala sam ja nakon ove i sličnih rečenica zaista zbunjena. Razmišljala sam kako se zove porođaj nas nemajki koje smo rodile uz epidural? Nije carski rez, a nije ni prirodni. E onda smo sve mi "hepiduračice" rodile na vještački način. To vam kažem čisto kada vas majka sa velikim M koja je rodila PRIRODNO pita kako ste rodile vi recite "ja sam rodila na vještački način".

I eto tako se ja odlučih da svog drugog sina rodim prirodno, bez epidurala, samo da bih mogla i ja da budem majka sa velikim M, da mogu da se pohvalim kako sam prirodno rodila. Zamišljala sam dan kada će neko da me pita kako sam rodila, a ja ono sa ponosom kaže "prirodno"!! Joj gušta! Šteta ne doživjeh nikada taj trenutak 😄😄 .

Tog 25.07.2013 pukao mi je vodenjak, nazvala sam bolnicu i rekla da mi je pukao vodenjak. Ljubazna sestra koja se javila, pitala me je koliko sam daleko od bolnice i savjetovala mi je da dođem kada budu kontrakcije trajale sat vremena u razmaku od 5 minuta. Tako je i bilo, to sam i čekala. U bolnicu sam došla u 3:30h, u rađaonu sam ušla u 4:25 h. Izdržah ja cijelih pola sata bez epidurala. A žene drage. Meni je tih pola sata trajalalo kao pola vijeka. Vrtilo mi se u glavi, gušilo me, nervirali su me svi i sve. Najgore mi je bilo kada sam shvatila da se za epidural nisam dogovorila unaprijed, da nisam prošla analize i da ovaj put moram da izdržim. Onda zamislih onu scenu kako se majkama sa velikom M hvalim i bol me malo popusti. Doduše ne zadugo. U 4:45 h mi je anesteziolog već davao anesteziju. Imala sam sreće da su našli moje nalaze od prvog porođaja i na brzinu dali anesteziju. Ma briga me za prirodni porođaj, sada me ništa ne boli, dajte mi kocku čokolade i malo vode😁😁.

U 6:35h na svijet sam donijela predivnog dječaka Davida. Teškog 4.200 gr i dugačkog 56 cm. Ležim pitam se: čekaj, pa zar nije epidural glavni razlog za dugačak  porođaj?? Ovo kao da sam pitala na glas, reče mi doktor "Vesna odigralo se sve brzo jer ste imali epidural i mišići su se opustili". Ma rekoh kako opustili, ali one majke sa velikim M kažu... zaustavih se. Koga briga? Ako vole da boli neka boli. Ne osuđujem ni ja njih što se raspadaju od bolova, jer je sramota da svekrva priča selu kako je snajka Hepidural imala. Zato ne želim više da osuđuje bilo ko mene, jer sam ja odlučila da rodim "vještački".

Nemojte molim vas da iznosite mišljenje o epiduralu, ako nemate lično iskustvo. Ni ja ne komentarišem kako su se nadmajke porađale jer ja nisam tako. Zapamtite vaša djeca vas neće više voljeti zbog toga što ste ih "prirodno" rodile. Zbog vašeg prirodnog porođaja oni neće biti bolji ljudi, niti će biti ljepše vaspitani. Zato se trudite da više pričate o vaspitavanju i odgoju, a manje o načinu porođaja. Umjesto što ste rodile prirodno, a batinate dijete onako malo preko dupeta da zapamti, promjenite taktiku. Rodite uz epidural, a od malena ih vaspitavajte razgovorom. Tako pomažete sebi, djetetu i nama nemajkama da ne slušamo ono što ne moramo!

DoviNDŽenja, prijatno!

Ni komentarjev:

Objavite komentar