3. 11. 17

Sramežljiva sam !!!



"Sramežljiva sam..."

                                     "Stid me je..."

                                                                    "Sramota me..."


 Koliko puta ste izgovorili jednu od ovih rečenica, a zatim spustili pogled?
"Ja to ne mogu. Sramota me je. Nisam ja za to."
Svi smo doživjeli onaj osjećaj kada jednostavno smatramo da nismo dosljedni nekome i nečemu. Osjećali smo se manje vrijedni, bilo nas je sramota da se pojavimo negdje...

Vjerovatno nam se svima desilo da smo sa drugaricom izlazile u grad. Šta se desi kada dođemo do vrata restorana, lokala, kina? Obično se ukopamo, okrenemo jedna prema drugoj i u isti glas kažemo "hajde ti prva". Priznajte da vam je poznat ovaj osjećaj. 😝 I onda jedna od nas prva uđe, obično ona koja ima višlje štikle pa ne može da se brani, dok je ova druga gura :D.
Uđemo i zamislite čuda - preživjele smo!

Da li ste se ikada pitali zašto ste sramežljivi? Jedna činjenica je sigurna, a to je da se ne rađamo sramežljivi. To je osobina koju dobijamo koračajući kroz život. To je osobina koju stičemo u vrijeme vaspitavanja. Sa sigurnošću mogu da tvrdim da je to osobina koju posjedujemo zbog svojih roditelja. I ne samo tu osobinu, nego još mnogo njih. Kako pozitivne tako i negativne (očekujte blog o ovom narednih dana).

Od malena nam roditelji govore: "kada dođu gosti ćuti, ne pričaj, ne mješaj se u razgovore odraslih."
Kada krenemo u goste obično nam kažu: "sjedite i ćutite". Onda dođe momenat kada nas ti isti domaćini ponude slatkišima, a nama se i dalje vrti mamina rečenica u glavi: "nemoj slučajno da navališ na slatkiše kao da ih kod kuće nemamo." Evo došli smo do uzroka sramežljivosti.

E jedan aplauz za sve ovakve roditelje. I moji su bili isti, zato sam se sa sramežljivošću sama borila godinama. "Nemoj to da radiš, šta će narod da kaže". Koliko puta ste čuli ovo od svojih roditelja?
Prva misao sramežljive osobe o nekom njenom postupku je upravo ova : "šta će narod da kaže".
Uvijek ih brine tuđe mišljenje...brine ih šta drugi misle. Strah ih je od reakcije ljudi koji ne misle kao oni. A upravo je strah karika koja nas vodi ka sramežljivosti. Eh...da je ovo imao ko da nam objasni kada smo bili djeca!

Sramežljive osobe prvo moraju da odluče donositi odluke koje se sviđaju njima lično.
Nažalost u većini slučajeva nije ovako, većinom donose odluke koje se sviđaju drugima, a jedno je važno da shvate nikada se ne možemo svima svidjeti.

Šta god da uradite i koju god odluku u životu da donesete nekome se neće svidjeti. Jako bitno je da shvatite da svi kreću od sebe. Pijanac će uvijek misliti da su svi pijanci, varalica da su svi varalice, lopov da su svi lopovi....

Sramežljivost je osobina koja nas paralizuje, koja u nama budi strah, koja nam krade samopouzdanje... na vama je da nađete najbolji način da je prevaziđete.

Ni komentarjev:

Objavite komentar