26. 10. 17

Molim te nemoj da mi daješ savjet!

Svima nama se bar jednom u životu desilo da nas je neko savjetovao. Savjetovao nas je na način na koji se njemu činilo da treba. Nema veze što od njega uopšte nismo tražili savjet, niti smo pitali za mišljenje.

"Nemoj to da jedeš od toga se deblja. Ta suknja ti uopšte ne stoji. Prije si imala mnogo bolju boju kose nego sada, opet se ofarbaj. Nemoj da ideš sa njom na kafu, ona je ovakva i onakva".

Uvijek sam se pitala otkuda ljudima hrabrost, želja, volja da se petljaju u tuđi život.
I danas kada se sjetim takvih situacija, a i kada ih doživim uhvati me neki grč u želucu, steže me u grudnom košu.
Ne zato što su ti savjeti pogrešni, nego jednostavno nekada nemam ni snage ni volje da slušam šta je nekoj osobi ispravno, a šta ne. Pogotovo ako je nisam pitala.

Dragi moje, molim vas, nemojte mnogo da savjetujete svoje prijatelje ako vas oni nisu pitali za savjet. Ne pretvarajte vaše zajedničke trenutke u noćnu moru. Iskreno, šta mislite da ćete dobti s tim što ćete joj reći da joj loše stoji nova boja kose?

Kada vam prijatelji pričaju o svojim problemima, jedino što žele jeste to da težinu i teret koji u tom momentu osjećaju prebace na vas. Da im pomognete i uzmete jedan dio boli, tuge, razočarenja...
Oni tada žele da potraži samo svoju, vlastitu istinu koja će je voditi do rješavanja problema i situacije u kojoj se trenutno nalaze. Ne otežavajte im!

Ako im budete nametali svoje mišljenje na koje oni nisu spremni, činite prvi korak koji vodi do razaranja vašeg prijateljstva, udaljavanja, razočarenja. Oni tada prestaju da vas slušaju i jedino što tada nastaje jeste blokada u komunikaciji.

Moja istina je drugačija od tvoje

Svi smo mi individue i jedinke za sebe. Imamo svoj put, svoj cilj, svoja iskustva i svoje želje. Razlikuju se između sebe i razlikujemo se između sebe. Ja od tebe, ti od mene. Bez obzira na to što drugima iznosimo svoje probleme, mi ipak u dubini duše, negdje u malom mozgu najbolje znamo kako riješiti situaciju u kojoj smo se našli. Sve što moramo da uradimo jeste da rješenje iz svoje podsvijesti potisnemo u svoju svijest. To je najteži korak u našem životu. Rasčistiti stvari sam sa sobom. Mnogo je teško i traje. Za to je potrebno vrijeme. Ljudi su izgubili kontakt sami sa sobom, zato svoje probleme žele da pod jele sa svojim sagovornikom. Nekada žele samo to, da na nekoga prenesu dio svoje težine. Većinom u tim trenucima ne žele savjet. Na namećite ga!

Ljudi će te čuti onda kada budu sami tražili savjet

Onog momenta kada vašim prijateljima bude trebao vaš savjet oni će ga potražiti. Tada će, vjerujte mi biti spremni da ga poslušaju. U tom trenutku ne samo da će vas saslušati, nego će vaš savjet usmjeriti ka rješavanju svog problema. Ako vam nakon vašeg iznešenog mišljena, postave pitanja znajte da se vaš dijalog bogati. Tada je vaš savjet urodio plodom. U vama su tada pronašli potencijalno rješenje, možda baš vaš savjet vodi ka rješavanju njegog problema. 

Najgori su oni trenuci kada nam drugi pokušavaju na silu nametnuti svoje mišljenje. Tada većina od nas pomisli "pusti me na miru, živi svoj život". Do neke mjere smo spremni da slušamo savjet, ali se nas unutrašnji um bori sa istim i ne želi da ga primi. Ako se zadesite u takvoj situaciji, gdje vas neko savjetuje, bez da ste pitali za savjet, ako vas isti boli i guši reagujte. Uvijek možete da se ljubazno zahvalite i kažete da taj savjet nije primjeran za rješavanje vašeg problema. Borite se za sebe. 

U tim situacijama ostanite dosledni sebi, i ako postoji šansa da će sagovornik biti povrijeđen. 

Tvoja istina je samo tvoja. Ona se razlikuje od istine tvog sagovornika. Potrudite se da je nikom ne namećete!


Ni komentarjev:

Objavite komentar